12 października klasa 5 wraz z opiekunami Panią M. Wójcik i D. Pawlikowską udała się się na jednodniową wycieczkę do Sandomierza.
W jej trakcie zwiedziliśmy te bardziej jak i mniej znane zakątki miasta. Rozpoczęliśmy od poznania historii zamku w Sandomierzu i Bramy Opatowskiej – oczywiście weszliśmy na taras widokowy, z którego rozpościera się piękna panorama. Następnie poszliśmy ,,Kozimi schodkami” i skierowaliśmy się na sandomierski Rynek, którego centralnym punktem jest Ratusz. Później weszliśmy do Bazyliki Katedralnej. Następnie zeszliśmy do Podziemnej Trasy. Tutaj Pani Przewodniczka opowiedziała nam Legendę o Halinie Krępiance i przybliżyła działalność kupców sandomierskich. Ostatnim punktem wycieczki była Zbrojownia Rycerska, gdzie można było zobaczyć, a co najważniejsze i najciekawsze – przymierzyć zbroje rycerskie, wziąć do ręki miecz oraz kuszę. Dziewczyny mogły na chwilę poczuć się jak renesansowe czy barokowe księżniczki. Podziwialiśmy też pierścień z Krzemienia Pasiastego, poznaliśmy jego historię. Zobaczyliśmy też Kościół św. Jakuba. Wróciliśmy zadowoleni i uśmiechnięci. Trzeba przyznać, że był to bardzo udany wyjazd:)